پنجره دوجداره و مزایای آن

پنجره دوجداره و مزایای آن

به نقل کارشناسان حوزه پنجره دوجداره شرکت پنجره آسمان، پنجره‌ها و درب‌ها عنصری حیاتی در طراحی خانه هستند و به زیبایی کلی ساختمان کمک می کنند. با استفاده از درب و پنجره ها با دنیای خارج از ساختمان ارتباط برقرار می کنیم. در طول روز از نور خورشید استفاده می‌کنیم. با باز کردن آنها جریان هوا را ایجاد می‌کنیم. بعضی از سازندگان خانه، پنجره ها و درهای تک جداره استاندارد و ارزان تر را انتخاب می کنند اما این پنجره‌ها عایق بندی کمتری دارند. .اگر چه استفاده از پنجره دوجداره در کشورما قدمت زیادی ندارد، اما این پنجره‎ها تقریباً در همه کشورهای اروپا بیشترین تقاضا را دارند و این اتفاقی نیست. این پنجره دوجداره به دلیل عایق بندی عالی و خاصیت ایمنی بسیار عالی نسبت به مواد ساخته شده از سایر مواد مانند آلومینیوم بسیار بهتر است.z05653_----2.jpg

مزیت پنجره دوجداره نسبت به پنجره قدیمی

پنجره های قدیمی معمولا چوبی و یا فلزی هستند. این پنجره ها دارای شیشه های ساده و معمولی هستند. البته در بعضی از ساختمان ها هنوز هم از پنجره های قدیمی استفاده می شود و در حقیقت این پنجره ها منسوخ نشده اند اما خب نسل جدید هر محصولی طبیعتا ویژگی هایی متفاوت و بهتری نسیت به گونه های قدیمی دارد و در طراحی آن سعی شده است که کاستی های مدل های قدیمی برطرف شود.در مورد پنجره دوجداره هم که نسل جدیدی از پنجره های قدیمی هستند همین موضوع درست است. گفتیم که پنجره‌های یو پی وی سی ضریب انتقال حرارت خیلی پایینی دارند (حرارت را خیلی کمتر به بیرون انتقال میدهند)، از طرف دیگر در ساختار این پنجره ها نوار پلاستیکی به کار رفته است که وظیفه عایق بندی را بر عهده دارند. این پنجره ها دارای شیشه هایی دو جداره هستند. این نوع ساخت باعث می شود که پنجره دوجداره عملکرد خیلی بهتری نسبت به پنجره های معمولی داشته باشند.پنجره های یو پی وی سی به یراق آلات خاص خودشان احتیاج دارند. اگر این یراق آلات و ابزار مورد نیاز را از انواع درجه یک و با کیفیت انتخاب کنیم تا اندازه زیادی عملکرد پنجره را بالا خواهند برد.

مزایای از پنجره دو جداره

پنجره دوجداره در مقایسه با پنجره‌های قدیمی، مزایای بی شماری دارند.
  • کاهش مصرف انرژی
  • عایق گرما و سرما
  • عایق صدا
  • مقاومت بالا در برابر شرایط گوناگون
  • مقاومت و کیفیت بالای شیشه دوجداره
  • افزایش امنیت
  • طول عمر بالا
  • تنوع و رنگ بندی مختلف
  • زیبایی ظاهری و بهبود نمای ساختمان
  • سازگار با محیط زیست
  • مقاوم در برابر زلزله
  • افزایش قیمت ملک
در ادامه برخی مزایای این پنجره‌ها شرح داده شده است. اگر قصد خرید این پنجره را دارید، مطالعه ادامه مطالب برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

کاهش مصرف انرژی؛ مزایا پنجره دو جداره

هزینه انرژی در ایران بیش از 100 درصد از ده سال گذشته تاکنون افزایش یافته است. بیش از نیمی از انرژی مصرف شده در خانه های ایرانیان برای تامین انرژی دستگاه های گرمایشی و سرمایشی، خنک نگه داشتن در تابستان و گرم کردن منزل در زمستان مصرف میشود. خنک نگه داشتن در تابستان و گرما در زمستان می تواند گران باشد، به همین دلیل است که شیشه دوجداره یک راه حل هوشمند است.نصب در و پنجره های دو جداره یکی از موثرترین راه ها برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان است. کاهش مبلغ قبوض گاز در زمستان به جهت استفاده از پنجره و درب دوجداره الیت حاصل خواهد شد. در طولانی مدت و دوره حدود 5 ساله هزینه ای که برای نصب پنجره های عایق میکنید با کاهش قبض گاز و برق جبران خواهد شد.همچنین در تابستان که گرمای محیط بیرون ساختمان ها افزایش میابد مصرف برق به شدت افزایش می یابد. در سالیان اخیر کشور ایران در فصول گرم با مشکل کمبود برق مواجه شده است. همه ما با قطع برق خانه ها و کارخانه های تولید مواجه شده ایم. این پنجره ها در مقایسه با پنجره های تک جداره بیش از 40 درصد هزینه برق شما را کاهش میدهد. قبوض برق در تابستان که به جهت کاهش مصرف برق وسایل سرمایشی و کولر ها کاهش خواهد یافت.

عایق صدا و کاهش حجم صدای ورودی به ساختمان

پنجره های دوجداره می‌توانند صدای بیرون از جمله صدای وسایل نقلیه (خودروها، هواپیماها و …) و صداهای دیگر را تا 60 درصد در مقایسه با شیشه‌های تک جداره کاهش دهند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صدا می تواند به ایجاد استرس، مشکلات خواب کمک کند و سلامتی انسان را به خطر بیاندازد.محصولات دوجداره انرژی صوتی بیشتری نسبت به محصولات تک جداره به دلیل فاصله بین شیشه ها و نوع پروفیل (قاب) مصرفی جذب می کنند. افزودن شیشه آکوستیک کارایی شیشه دوجداره را در مقابل جذب صدا افزایش می دهد.

مقاومت در برابر شرایط گوناگون

درب و پنجره های دوجداره الومینیومی بسیار با استحکام هستند و عمر مفید آنها بالاست. آنها به جهت شکل پروفیل مصرفی در برابر شریط سخت آب و هوایی و طوفان و سرما و گرما مقاومت بالایی دارند. در شرایط مختلف جوی شامل مناطق بسیار سرد سیر، در مناطق گرمسیر ، در برابر باد و باران های اسیدی و نمکی، در برابر آبهای شور و در محیط های مرطوب و شرجی مقاوم بوده و آثاری همچون خوردگی و پوسیدگی در آنها ایجاد نمی شود.نوع آلومینیومی آن در برابر آتش نیز مقاوم بوده و ذوب نمیشوند. دمای شروع به ذوب شدن شیشه  C)°۳۸۵) است و همچنین پروفیل آلومینیوم به راحتی ذوب نمیشود.

مقاومت و کیفیت بالای شیشه دوجداره

شیشه دوجداره در برابر فشار و ضربه مقاوم ترهستند. این ویژگی برای حفظ ایمنی در برابر زلزله و خرد نشدن شیشه اهمیت دارد. البته میتوان برای افزایش مقاومت در برابر زلزله و ایمنی از شیشه های لمینت استفاده نمود.به دلیل عدم انتقال دما و وجود مواد رطوبت‌گیر در شکاف بین شیشه ها، رطوبت هوای داخل خانه باعث ایجاد بخار روی شیشه دوجداره نمی‌شود. عدم ایجاد بخارات روی شیشه باعث ایجاد بهترین دید برای شما میشود.

افزایش امنیت

شیشه دوجداره نسبت به شیشه تک جداره محکم‌تر است و سخت تر شکسته می‌شود. این ویژگی باعث افزایش امنیت خانه شده و احتمال سرقت را کاهش می‌دهد. همچنین در مدل های پنجره‌های دوجداره بدلیل داشتن قفل هایی که در چندین نقطه تعبیه شدند، ایمن تر از پنجره های قدیمی هستند. می‌توان از یراق آلات ضد سرقت در پنجره های چند جداره استفاده نمود. از یراق الات با ایمنی بالا، بیشتر در ساختمان های تجاری و ویلائی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید پنجره دوجداره

حال که با مزایای پنجره دوجداره آشنا شدید، می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. گاهی اوقات قیمت پایین‌تر پنجره‌های قدیمی نسبت به پنجره دوجداره ممکن است سازندگان ساختمان را وسوسه کند تا از همان پنجره‌های قدیمی و شیشه تک جداره استفاده نمایند تا در هزینه صرفه جویی نمایند. اما باید گفت این یک انتخاب کاملا غلط و غیرهوشمندانه است. این یک امر بدیهی است که ساختمان‌هایی که دارای پنجره دوجداره هستند، قیمت بالاتری دارند. در واقع خرید این پنجره یک سرمایه گذاری است.پنجره دوجداره در کاهش مصرف برق و گاز بسیار موثر هستند. بنابراین این پنجره‌ها موجب کاهش قیمت قبوض انرژی می‌شوند. بنابراین شما یک بار هزینه می‌نمایید و پنجره دوجداره خریداری می‌کنید، اما در طولانی مدت با کاهش هزینه‌های انرژی، برای شما کاملا مقرون به صرفه است. مزایای پنجره دوجداره در مقایسه با قیمت آن بسیار باارزش‌تر است؛ به همین دلیل، در سال‌های اخیر در اغلب ساختمان‌هایی که بنا می‌شوندف از این پنجره استفاده می‌گردد.منبع:https://asemanwindow.com/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.